ایجاد اشتغال درون فضای مجازی با راه اندازی بازار مشاغل خانگی




۲۰ام بهمن ۱۳۹۶ دوربین

 

ایجاد جمعه بازار، راه اندازی طرح بازار مشاغل خانگی و بازارچه‌های محلی درون فضای مجازی، یکی از راه‌های مهم برای ایجاد اشتغال درون کشور هست.

به گفته تکراتو و به نقل از ایسنا، رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، به اهداف مهم طرح مشاغل خانگی اشاره کرده هست و اعلام نموده که  ایجاد جمعه بازارها، بازارچه‌های محلی و طرح بازار مشاغل خانگی درون فضای مجازی یک امر مهم برای ایجاد اشتغال هست. وی درون ادامه تاکید نمود که  ICT توانسته هست تا گستره ارتباطات را گسترش دهد و واسطه‌ای برای تمام محصولات و خدمات حوزه مشاغل خانگی و خرد با کیفیت و ارزان باشد.

ایجاد بازار مشاغل خانگی درون فضای مجازی

محمدصادق بیجندی درون ادامه صحبت‌های خود درون مورد راه اندازی طرح بازار مشاغل خانگی و بازارچه‌های محلی درون فضای مجازی تاکید نمود که ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته هست بستر توسعه بسیاری از فعالیت‌ها و مشاغل خرد و کوچک باشد. به گفته وی ارتباطات و فناوری اطلاعات بستری هست که توانسته تمام محصولات و خدمات بازار مشاغل خانگی را به بازار معرفی می‌کند.

وی درون ادامه اعلام نمود که بیکاری مهار شدنی هست و می‌توان با احیاء برخی از مشاغلی که قدیمی هستند و درون کشور فراموش شده‌اند، مشکل بیکاری را حل کرد. به گفته وی رفع این مشکل بزرگ با دسترس از نوآوری و خلاقیت درون رشته‌های جدید و همچنین ایجاد زنجیره ارزش محقق خواهد شد.

وی درون ادامه درون مورد طرح بازار مشاغل خانگی بیشتر توضیح داد و تاکید نمود که این طرح الگویی هست که درون صورت عملیاتی شدن، نتایج و بازخورد اين به سایر مناطق کشور تعمیم داده خواهد شد. وی درون ادامه از اینکه این طرح بتواند درون حوزه مشاغل خانگی بخش کوچکی از مشکلات نقاط کم‌برخوردار را حل کند، اظهار امیدواری نمود.


بیشتر بخوانید : جوانان منتظر کمک از سوی دولت نباشند، خودشان به فکر راه‌اندازی کسب و کار باشند!


بررسی اهداف مهم ایجاد بازار مشاغل خانگی درون فضای مجازی

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان درون مورد اهداف طرح بازار مشاغل خانگی سخن اعلام کرد و اعلام نمود که یکی از اهداف مهم این طرح، ایجاد جمعه بازارها و یا بازارچه‌های محلی درون فضای مجازی هست. به گفته وی برای اتصال به این بازار چند هدف‌گذاری انجام شده هست که از جمله می‌توان به استقرار بازارهای روز محلی و منطقه‌ای با نگاه و شیوه مدرن اشاره کرد. وی ادامه داد که بخشی از این بازار به بحث بسته‌بندی محصولات خانگی و خرد اختصاص دارد، بخشی به برندسازی برای محصول و بخشی نیز به مقوله کیفیت مربوط می‌شود که درون اين تلاش شده تا محصولاتی عرضه گردد که کیفیت بالایی دارند و از قیمت مناسب و ارزانی نیز برخوردار هستند.

نقش استان‌ها درون طرح بازار مشاغل خانگی

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، کردستان را مهد منابع خدادادی، نیروی انسانی فرهیخته، منابع طبیعی خدادادی، پتاسنیل‌ها، معادن و …  دانست و اظهار نمود که امیدوار هست درون طرح توسعه مشاغل خانگی، تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی بتوانند مشارکت و همکاری نمایند تا گام مؤثر و مثبتی درون هم‌افزایی پتانسیل‌های موجود استان‌ها برداشته شود. وی درون ادامه اعلام نمود که طرح بازار مشاغل خانگی هم اکنون با کمک، همکاری و همراهی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای درون هشت استان درون حال انجام هست که خوشبختانه استان کردستان نیز یکی از این استان‌ها هست.

معاون جهاددانشگاهی کشور و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با بیان نمود که درون حوزه مشاغل خانگی و همچنین مشاغل خٌرد، استان کردستان یکی از پرپتانسیل‌ترین استان‌های موجود درون کشور هست. به گفته وی درون استان کردستان تمرکز بر ایجاد مشاغل خانگی درون حوزه‌های کشاورزی، آی سی تی و گردشگری وجود دارد.

وی درون پایان صحبت‌های خود درون مورد طرح بازار مشاغل خانگی اعلام نمود که کردستان به صنایع دستی اين معروف هست و ادامه داد که کردستان درون حوزه کشاورزی هم درون بسیاری از محصولات سرآمد کشور هست.

 

بیشتر بخوانید :

.


مطالب پیشنهادی